Enhet

Operativ restvärderäddning

Connect

Har du bakgrund som befäl inom räddningstjänsten och vill ha en meningsfull och viktig sysselsättning vid sidan av din ordinarie anställning?

Operativa enheten inom Restvärdeverksamheten på Brandskyddsföreningen ägnar sig åt ett värdefullt uppdrag när det behövs som bäst. När någon drabbats av en olycka åker vi ut och hjälper den drabbade med de åtgärder som behövs efter att olyckan hanterats av räddningstjänsten. Förutom att vara ett betydelsefullt stöd i den svåra situationen av en olycka fungerar vi som länken till den drabbades försäkringsbolag. Vi har också miljörestvärdeledare som är experter på att hantera miljökonsekvenser efter olyckor. Vi finns där för att minimera de sociala, ekonomiska och miljömässiga konsekvenserna för att skapa ett bättre slut på olyckan.

På vår enhet finns engagerade och kunniga restvärdeledare som årets alla dagar och timmar finns tillgängliga för att dela med sig av sin empati, kunskap och trygghet till de som drabbats. Som restvärdeledare fyller du en oerhört viktig funktion i den sammanhållna skadehanteringskedjan och uppskattningen känns i varje uppdrag.

Våra restvärdeledare finns över hela landet där de finns tillgängliga dygnets alla timmar. De älskar att hjälpa människor och verksamheter i svåra situationer, är duktiga koordinatörer och rapportörer.

Connect

Connecta med oss för att hålla dig uppdaterad med nya jobb.

Blir du en del av oss har du möjlighet att

Arbeta i en organisation där du får göra samhällsnytta

Hos oss är vägen från idé till resultat kort. Egna initiativ välkomnas och organisationen präglas av engagemang, förtroende och ambition. Här har du med andra ord möjlighet att göra skillnad och känna att du gör samhällsnytta.

Arbeta i en prestigelös kultur

Vi är måna om vår prestigelösa kultur och tror på att skapa möten mellan våra olika enheter. För att uppmuntra detta har våra medarbetare möjlighet att delta i olika tvärfunktionella grupper där man arbetar i olika utvecklingsprojekt över enhetsgränserna.

Ta del av trivselaktiviteter

Löpning på lunchen, massage varannan vecka, kör, medarbetardagar och sommar- och julfester. Det är några av våra gemensamma aktiviteter. Vår trivselgrupp ser också till att styra upp deltagande i motionslopp och den årliga femkampen på Gröna Lund.

Stockholm, Liljeholmen

Årstaängsvägen 21C
117 43 Stockholm Vägbeskrivning 08-588 474 00

Jobbar du redan på Brandskyddsföreningen?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

@brandskyddsforeningen.se
  • Björn Almberger