Enhet

Operativ restvärderäddning

Connect

Har du bakgrund som befäl inom räddningstjänsten och vill ha en meningsfull och viktig sysselsättning vid sidan av din ordinarie anställning?

Operativa enheten inom Restvärdeverksamheten på Brandskyddsföreningen ägnar sig åt ett värdefullt uppdrag när det behövs som bäst. När någon drabbats av en olycka åker vi ut och hjälper den drabbade med de åtgärder som behövs efter att olyckan hanterats av räddningstjänsten. Förutom att vara ett betydelsefullt stöd i den svåra situationen av en olycka fungerar vi som länken till den drabbades försäkringsbolag. Vi har också miljörestvärdeledare som är experter på att hantera miljökonsekvenser efter olyckor. Vi finns där för att minimera de sociala, ekonomiska och miljömässiga konsekvenserna för att skapa ett bättre slut på olyckan.

På vår enhet finns engagerade och kunniga restvärdeledare som årets alla dagar och timmar finns tillgängliga för att dela med sig av sin empati, kunskap och trygghet till de som drabbats. Som restvärdeledare fyller du en oerhört viktig funktion i den sammanhållna skadehanteringskedjan och uppskattningen känns i varje uppdrag.

Våra restvärdeledare finns över hela landet där de finns tillgängliga dygnets alla timmar. De älskar att hjälpa människor och verksamheter i svåra situationer, är duktiga koordinatörer och rapportörer.

Stockholm, Liljeholmen

Årstaängsvägen 21C
117 43 Stockholm Vägbeskrivning 08-588 474 00 Se sida

Jobbar du redan på Brandskyddsföreningen?

Var med i rekryteringen och hitta din nästa kollega!

@brandskyddsforeningen.se
  • Björn Almberger